سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجو

صفحه خانگی پارسی یار درباره

داشتن یک وبلاگ موفق و پر بازدیدکننده

    نظر

 

 www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com داشتن یک وبلاگ موفق و پر بازدیدکننده

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com آیا تا کنون درمورد وبلاگ خود از دید یک بیننده قضاوت کرده اید ؟

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com چه چیزی باعث میشه که بازدید کنندگان شما بعد از رفتن از وبلاگتون دوباره اسم این وبلاگ رو به یاد بیارن و به وبلاگ شما سر بزنند ؟

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com چه چیز هایی باعث میشه تا برن و پشت سرشون رو هم نگاه نکنن ؟

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com موارد زیر اشکالاتی هستند که در اغلب وبلاگ‌های فارسی دیده می‌شوند. رفع این اشکالات صرفا به عنوان پیشنهاد از سوی نگارنده مطرح می‌شود و برحسب تجربه موفقیت آمیز بوده اند .


www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 1- استفاده از موسیقی: اگر شما چند وبلاگ را باز کنید و هر کدام ساز خود را برایتان بنوازند ! آنوقت می فهمید چرا نباید در وبلاگتان از موسیقی استفاده کنید .

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 2- بکار بردن پیغامهای VBScript و Java Script: این پیام ها مانند پیام خوش آمدگویی و پیام خداحافظی و مانند آن فقط وقت بیننده را تلف میکند و باعث میشود وبلاگ شما را در ذهنش مانند ایمیل های مزاحم (spam) نام گذاری کند !

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 3- استفاده زیاد از تصویر: لود شدن تصاویر با سرعت پایین اینترنت موجود ، باعث جلوگیری از لود شدن مطالب صفحات میشود و بیننده را معطل میکند . بخصوص اگر کل صفحه وبلاگ شما از یک جدول بزرگ تشکیل شده باشد . بهمین دلیل پیشنهاد ما استفاده از حداقل تصویر در وبلاگ است .

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 4- تنظیم نبودن تعداد پستهای وبلاگ: بینندگان وبلاگ شما معمولا بصورت ماهیانه به وبلاگ هایی که مورد علاقه شان است سر میزنند و دیدن مطالب تکراری ماه های قبل در صفحه اول وبلاگ ،جز پایین آمدن سرعت و خسته کردن بیننده چیزی در پی نخواهد داشت . سعی کنید حداکثر 7 پست آخر خود را در صفحه اول نمایش دهید تا علاوه بر سرعت بالا ، مطالب تازه ای را به بیننده نمایش دهید .

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 5 - در دسترس نبودن آرشیو: تا جای ممکن مطالب نوشته شده قبلی خود را از آرشیو پاک نکنید . زیرا خوانندگان وبلاگ شما گاهی دوست دارند نگاهی به مطالب قبلی تان بیندازند .همچنین اگر لینک آرشیوتان در صفحه اول نباشد ، در اصل بیننده را از دیدن مطالب قبلی تان محروم کرده اید و وبلاگ خود را بی گذشته !

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 6- نبودن آدرس ایمیل نویسنده وبلاگ: برای اینکه یک بیننده بتواند بصورت محرمانه و مستقیم با شما ارتباط برقرار کند مطمئنا بخش نظرات محل خوبی برای نوشتن مطالبش نخواهد بود . پس ایمیل خود را در صفحه اول وبلاگتان در دسترس قرار دهید تا بینندگان وبلاگتان بتوانند با شما رابطه نزدیک تری بر قرار کنند.

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com و حال بد نیست بدانیم چه چیز هایی را باید در وبلاگ خود بکار ببرید ؟

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 1- در صورتی که مطالب شما مورد علاقه خواننده باشد ، بد نیست که لینک وبلاگ هایی را که با شما هم موضوعند در وبلاگتان قرار دهید تا بیننده بتواند مراجع بیشتری در مورد مطلب مورد علاقه اش پیدا کند.

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 2- قرار دادن یک شناسنامه کوچک و مختصر از خودتان و علاقه مندی هایتان میتواند خواننده را با ذهنیات شما بیشتر آشنا کند و این خود تاییدی بر مطالب وبلاگ شماست .

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 3- انتخاب قالب مناسب ، سبک و خوش رنگ . هرگز رنگ سیاه را بعنوان پس زمینه متن خود انتخاب نکنید . زیرا خواندن متون در رنگ سیاه چشم ها را خسته میکند . و از لحاظ روان شناسی نیز تاثیر نامطلوبی در ذهن خواننده میگذارد .

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 4- انتخاب فونت مناسب برای مطالب بسیار مهم است . استفاده از فونت های خیلی بزرگ باعث میشود که بیننده مطالب وبلاگ شما را جدی نگیرد و همچنین قالب وبلاگ شما نیز ممکن است در اثر سایز فونت بهم بریزد .

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 5 - سعی کنید مطالب خود را در کوتاه ترین جملات بیان کنید . چون پست های طولانی در وبلاگ ها طرفدار چندانی ندارند و فقط بیننده را از دیدن وبلاگ شما فراری میکند.

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com 6- در صورتی که وبلاگ نویسی هستید که در مورد موضوعات تخصصی مطلب می نویسید حتما عنوان مناسبی را برای مقالات خود انتخاب کنید تا بیننده در صورتی که به آن موضوع علاقه دارد ، آن مطلب نظرش را جلب کند .


www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com رعایت کردن مطالب مذکور باعث میشود تا وبلاگ استاندارد و بازدیدکنندگانی همیشگی داشته باشید

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com با Word هم می توانید سایت بسازید.

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com اگر می خواهید با ساختن یک سایت ، کالا و خدمات خود را به همه ی دنیا معرفی کنید و یا یک صفحه ی شخصی ( Home page ) برای معرفی خود و تخصص هایتان داشته باشید , یا حتی اگر دوست دارید یک سایت خانوادگی بسازید و عکسها و مشخصات خانواده تان را در آن قرار دهید و یا ... نیازی به دانستن زبانهای برنامه نویسی ، اصول طراحی وب Front Page html و یا هیچ تخصص دیگری نیست . کافی است کمی با نرم افزار Word مایکرو سافت آشنا باشید .

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com در این مقاله ی کوتاه می خواهیم به کمک محیط ساده و دوست داشتنی Word در عرض چند ساعت یک سایت بسازیم.

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com همه ی مراحل را می توانید در نگارش های مختلف Word را انجام دهید ؛ حتی در Word 97 . البته بهتر است حداقل از ورژن 2002 استفاده کنید خوب حالا دست به کار شوید . ابتدا یک صفحه ی جدید باز کنید و از منوی File گزینه ی Save as HTML یا Save sa web pages را برگزینید و به صورت یک فایل با پسوند htm در مسیر دلخواه ذخیره کنید . بهتر است نام آن را indexhtm انتخاب کنید چرا که در آینده ای نزدیک این فایل ، صفحه ی اصلی سایت شما خواهد شد.

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com اگر دوست داشته باشید می توانید برای صفحه خود یک رنگ زمینه ( Background ) برگزینید . توجه کنید انتخاب رنگ زمینه باید دقت کافی صورت گیرد ، تا از خوانایی مطالب صفحه کاسته نشود معمولاً رنگهای کمرنگ و ملایم و مناسب ترند . برای این کار از منوی Format گزینه ی Background را انتخاب کنید و رنگ مورد علاقه ی خود را برگزینید از قسمت Fill Effects هم می توانید افکتهای مختلفی به آن بدهید در این قسمت می توانید با انتخاب پوشه Picture نیز یک تصویر را برای پیش زمینه ی سایت خود قرار دهید.

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com  تایپ کنید ؛ مثل یک صفحه ی معمولی Word می توانید از فونتهای مختل ، بولت ( Bullet ) جدول ، تصویر نمودار و … استفاده کنید . برای افزودن تصویر می توانید از آیکن موجود در نوار ابزار ( toolbar ) یا از گزینه ی Picture موجود در Insert استفاده کنید . Word تصاویر جالب و جذابی دارد که Clip Art نامیده می شود . برای استفاده از آنها می توانید از منوی باز شده، Clip Art را برگزینید . اگر قصد دارید از تصاویر دلخواه خودتان استفاده کنید ، گزینه ی دوم راکه From file است . انتخاب کنید . پس از مشخص کردن مسیر و نام فایل . تصویر مربوطه در صفحه ظاهر می شود . نگران سایز تصاویر Clip Artها نباشید . با یک کلیک روی آنها می توانید به کمک ماوس از گوشه های تصاویر آنها را تغییر سایز دهید فراموش نکنید در حین انجام مراحل مختلف کار ، هر از گاهی صفحه ی خود را Save کنید .

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com یکی از اجزای مهم یک صفحه ی وب پیوند با لینک ( Hyper link ) است لینک قسمت ی از صفحه است که اگر روی آن کلیک کنید . شما را به یک سایت دیگر صفحه ی دیگری از همان سایت ، یا قسمت دیگری از همان صفحه می برد . وقتی ماوس را روی یک لینک قرار می دهید . حالت ماوس از حالت فلش ، به صورت یک دست تغییر می یابد . لینک می تواند یک یا چند کلمه ، یک تصویر و یا حتی قسمتی از یک تصویر باشد با استفاده از لینکها ، بین صفحات مختلف سایت حرکت می کنید . اگر سایت شما بیش از یک صفحه داشته باشد ، نیاز دارید در قسمتی از صفحه ی اول یک سری لینک برای رفتن به صفحات دیگر قرار دهید .

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com صفحه ی دوم سایت را به همان روش صفحه نخست ایجاد کنید و آن را با نام مناسبی در همان مسیر قبلای ذخیره کنید.

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com مجدداً به صفحه ی index . htm برگردید . کلمات یا تصویری که می خواهید به صفحه ی دوم لینک شود مارک یا Select کنید ماوس را روی آن قرار دهید . کلیک سمت راست کنید و از منوی باز شده گزینه ی Hyperlink را انتخاب کنید ( می توانید از آیکن link – Hyper در نوار ابزار و یا از گزینه ی Hyperlink در منوی Insert نیز برای این کار استفاده کنید . ) حال مسیر و نام صفحه ی دوم را انتخاب کنید و OK را بزنید . با این کار اگر روی صفحه ی لینک شده از صفحه index کلیک کنید به صفحه دوم خواهید رفت.

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com اگر اهل گشت و گذار در اینترنت باشید . حتماً دیده اید که وقتی به صفحات داخلی یک سایت مراجعه می کنید ، معمولاً راه بازگشت برای شما پیش بینی می شود تا در سایت گم نشوید بهتر است شما هم در همه صفحات داخلی سایت خود ، یک لینک « صفحه ی اصلی » یا ( home ) داشته باشید در این مثال هم در صفحه ی دوم یک لینک قرار دارد و آن را به Index . htm لینک کنید . مراحل فوق را برای صفحات دیگر سایت خود نیز انجام دهید .

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com تمام شد به همین راحتی شما به کمک Word یک سایت ساده ساختید . حال باید سایت خود را بر روی یک میزبان وب ( WebHost ) قرار دهید . در اینترنت میزبانان رایگان و غیر رایگان بیشماری وجود دارد www.netfirms.com , www.8m.com , www.tripod.com نمونه هایی از میزبانان رایگان وب هستند .

 

www.t a r a n e h h a g r o u p s.blogfa.com داشتن یک سایت در اینترنت ، نیاز به تخصص چندانی ندارد . فقط کمی همت می خواهد همین امروز دست به کار شوید و برای خود یک سایت اینترنتی جذاب ایجاد کنید و نشانی آنرا به دوستان و آشنایان خود بدهید.